Kezdőknek ajánlott az Elveszett Világ wiki oldala, de álljon itt egy kis útmutató.
Csupán egy, az Internetre csatlakozó terminálra vagy PC-re van szükséged, amelyen lehetőséged van telnet protokolt használva a host.pccd.hu szerverhez csatlakozni. Windows alatt érdemes valamelyik, a Windowsos telnet programnál jobb terminál emulátort használni. MUD kliensek használata nagyban megkönnyíti a játékot, de nem feltétlenül szükséges. Ha mindez megvan, akkor már csatlakozhatsz is: elveszettvilag.hu 6666.

Fajválasztás:
Ha harcosabb kasztba szeretnél kerülni, akkor érdemesebb olyan fajt választani, aminek nagy az ereje, állóképessége, pl. Óriás, Ork, stb. Ha varázsolgatni akarsz, akkor olyat válassz, aminek nagy az intelligenciája, pl. Tünde, Tündér. Ha csavargó akarsz lenni, akkor olyan fajt válassz, aminek nagy az ügyessége pl. Surranó, vagy Hobbit. A bölcsesség nagyon fontos, hiszen ez határozza meg, hogy milyen gyorsan fejlődnek képzettségeid. A következő táblázat azokat a fajokat tartalmazza, ami a legideálisabb az adott kasztban.

Pszionik Tündér
Árnyharcos Hobbit
Gyógyító Törpe
Prédikátor Törpe
Szerzetes Óriás
Lovag Óriás
Kardművész Hobbit
Halállovag Óriás/Fél-tünde
Mágus, Földmágus Tündér, Törpe
Feketemágus újjászületésig
újjászületés után
Tünde, Gnóm
Törpe, Tünde
Tolvaj, Nindzsa Surranó, Ember
Bárd Tünde
Vándor, Druida Tünde/Surranó

Fajválasztásról kicsit bővebben:
Vannak kasztok ahol kinevezhetünk egy-egy fajt favoritnak. Ilyen a szerzetes, a lovag vagy a mágus. Természetesen ezeknél sem feltétlenül hiba mást választani. És vannak ahol más szempontok alapján más fajt választhatunk. A végeredmény pedig egy más, de nem "gyengébb" karaktert.

Pszionik: Az Iq és a Bölcsi a legfontosabb szükséges képzik. A varázslatok sikeréhez, erejéhez is az kell és a fegyver plusszsebzése is attól függ. Így én Tündért ajánlom leginkább. De mindenki döntsön saját belátása szerint. Segíthet ebben a Fajok Tulajdonságai oldaon található táblázat.

Árnyharcos (AH) : Az AH-k árnyharcban gyorsabbak és ügyesebbek. Egész pontosan kapnak az ügyességükhöz, a támadás, védekezés, vágó képzettségekhez, valamint -némi gyakorlás után- kétszer ütnek, azaz turbót is kapnak vele. Hentelős, harcos kaszt. Ennek ellenére fontos nekik az Iq/Bölcsi is. Egy képzett árnyharcost nagyon nehezen találnak el az ellenfelei. Ebben a védekezésnek és az ügyességnek van nagy szerepe. Érdemes tehát ezt szem előtt tartani és ennek megfelelően választani. Az én ajánlásom a Hobbit, vagy az Ork.

Gyógyító: A gyógyítók a védővarijaiknak (pl. a fényvért) és a gyógyító variknak hála kiemelkedően állják az ütéseket, de bénítani nemigen tudnak. Ezért életerőre és varázspontra is nagy szükségük van. Sikeres karakterek hada azt bizonyítja, a legjobb választás a Törpe. Nálam okosabbak és tapasztaltabbak szerint :) Én szerettem a Tündét is.

Prédikátor: Kevés tapasztalatom van, nem próbáltam több félét. Gyógyítóhoz hasonló a követelmény, de a prédikátoroknál nem esküsznek a Törpére :) Így aztán csak annyit tudok mondani, hogy az én választásom a Fél-Ork volt.

Szerzetes: A legkedveltebb és legtöbbet játszott faj szerkoffal az Óriás. Talán szerzetesnek a legfontosabb az erő. Az egyetlen kaszt aki puszta kézzel aprítja az ellent. Tk-ba is egyértelműen jó választás. Kedvelt még hasonló okokból az Ork is és akadnak Ogárok, Fél-orkok, stb. Ez az osztály rengeteg lehetőséget nyújt. Kedvelt kaszt, erős is. Másik véglet, ha valaki pl. Tündével játsza ki. Tk-n kívül nem rossz választás varázspont és kitartás miatt. Érdekes lehet még magas ügyességű (pl. hobbit) fajokkal is. Erre majd kitérek még a felsorolás után is.

Lovag: Itt is az erősebb fajok a javallottak. Az óriásból van a legtöbb és minden bizonnyal nem véletlenül. Nem rossz választás az Ork, Fél-ork, Ogár sem. Kedvelt még a Törpe is. Belőlük is erős lovag válik. Lovagi pályával kacérkodó hölgyek előszeretettel ezt választják. Kevés kompromisszum, hatékony lovagok. És inkább legyen egy Nő alacsony, mint négy mázsás ;)

Kardművész: Az ügyesség nagyon fontos nekik. Ezért a legtöbben Hobbitot vagy Surranót választanak.

Halállovag: A halállovagok élőholt fajt kapnak amikor társulnak az iskolához. De ezt csak 40. szinten tehetik meg. Addig pedig el kell jutniuk valahogy. Bármilyen karakter választhatja a halállovag iskolát, mégis legtöbben lovagként kezdik. Az itt felhalmozott tudás nagy részét továbbvihetik, átszámítják nekik. A Fajok Tulajdonságai táblázatban láthatod a három élőholt fajt és a kaszt leírásánál megtudhatod melyiket kik kapják. (Az, hogy mivé "gyúrnak" mikor társulsz attól függ milyen fajú voltál előtte.) Ha megcéloztad a 3 közül valamelyiket döntsd el melyik kasztban akarsz boldogulni 40-ig. Aztán válaszd azt a fajt amiből a kívánt előholt lesz és a legjobban muzsikál neked az előéleted során.

Mágus: Iq, bölcsi mindenek előtt. Ezért is olyan kedvelt a Tündér faj. Bármelyik iskolát is válaszd később ( a mágusok specializálódnak ha elérnek egy tapasztalati szintet) eltérő, de nagyon hasonló karaktereket kapsz. Amiben hasonlóak: jól bénítanak, sokat varázsolnak. Tehát viszonylag kevés életerővel is beérik, de sok varázspontra van szükségük, amihez az Iq kell. Ezen kívül több vari hatásfoka nagyban függ az Iq és a Bölcsi tulajdonságuktól. A Tündér ügyes is, okos is, bölcs is Én őt javaslom :) Lehet választani mást is, csemegézzem ki-ki kedvére a táblázatból.

Feketemágus: Majdnem minden igaz rá ami a mágusra. Kezdőknek nem ajánlott iskola, de ha már belekezdesz okos fajt válassz. Közkedvelt a Gnóm és a Tünde. Tévhit, hogy a Törpe és a Hobbit jó választás. Kizárólag Tk miatt választották olyan sokan, és ez is megváltozott mióta nincs DC (Disconnect). Ráadásul a feketemágusok 40. szinten újjászületnek. Ami azzal jár, hogy új testbe bújnak. Ekkor választhatnak új fajt, vagy akár nemet is! Tehát ha valaki úgy érzi mire Tk-ba lép Hobbit akar lenni, ráér később azzá válni. Addig is azonban jobban varázsol és gyorsabban fejlődik intelligens fajokkal :)

Tolvaj: Kardművészekhez hasonlóan hangsúlyos az ügyesség. Surranó a leggyakoribb választás, de kedvelt a hobbit is.

Nindzsa: Van jó pár Ember, Tünde. És persze az örök sláger, a Hobbit :)

Bárd: Kevésbé ismert, zárt kaszt. ( A nindzsa is az, csak nem annyira. ) Nehéz róla széleskörű tapasztalatokat közölni. Nekem egyszer egy tapasztalt, megbecsült bárd a Tündét ajánlotta.

Vándor, Druida: A legtöbb vándorból előbb vagy utóbb druida lesz. ( A másik lehetőség a nomád lenne, ami nincs megírva. ) Így ezek összetartoznak. A vándoroknak fontos a karizma, mert ez kell a bájolás varázslat sikeréhez. Az ügyesség, mert íjazáshoz kell, és jól jön a nyúzásnál is. És kell az Iq a költséges druida varázslatokhoz. Én a Tündét javaslom. Sokan döntenek "ügyesebb" fajok mellett. De a Tünde Elf-láncingben 56-os maximális ügyivel él. 60-as Iq és karizma, magas bölcsi! Szerintem ez a legjobb választás.

Fejlődés:
Miután elkészült a karaktered menj el a hídhoz (lásd küldetések/halál hídja), miután átértél Rhuléba menj el Aquilába. (vagy mehetsz a kikötőből hajóval Rhule-ba, de a viteldíj 3000 arany) Ott le kell szedni Vipunent, de ez nem olyan egyszerű. Amint beértél Aqulába keletre van 1 faház. Bent "keres tormelek", találsz 1 üveget. Ebbe kell bort töltened. Észak, északkelet, kelet, falétra, lépcső, mond dionysos. Erre a Hoplita csávó meghal. Vedd ki a hullájából a cuccokat, észak, imadkozik dionysoshoz. Megtelik a poharad borral. Ezt kell elvinni Fargeashoz: dél, lépcső, falétra, nyugat, délnyugat, északnyugat, észak, láp, sziget, odu, lepcso, ad uveg fargeas.

Megkaptad a parittyát, menj el Vipunenhez: lépcső, ki, láp, erdőszél, dél, délkelet, északkelet, kelet, észak: megfog parittya, ol vipunen, megdob vipunen. Ha meghalt szedd ki a hullájából a cuccot. Bogában (vagy ha az elefánttól nem tudsz benni, akkor Shaolin kolostorban) add el, lesz pénzed hajóra. Ezért kaptál kb. 450.000 TPt.

VIGYÁZZ, mert Viput nem lehet végtelenszer ilyen könnyen megölni.

Lépj fel 16. szintre. Ez 200.000 TP, ha ezen a szinten kimaxolod a képzettségeidet, gond nem lehet. Mielőtt elkezdenéd a képzettségeidet fejleszteni a bölcsességedet fejleszd fel legalább 30ra. (Ez kb. 1.000.000 TP-dbe fog kerülni attól függően, hogy kezdetkor mennyi volt a bölcsid.) Semmiképpen se fejleszd az erőt, az ügyességet és a védekezésedet kielégítőnél tovább. Van egy jó módszer, amivel a védekezés és az ügyesség egy pillanat alatt maxolható.

A szintlépésekhez küldetés pontok is kellenek. Teljesen kezdő karival is megoldható küldik az aranyhalas, a bokros, a cirkuszos. Egy egész kevés harci tapasztalattal megoldható a becsület. Ez utóbbit mindenképpen csináld meg az elején, mert csak 10. szintig lehet bemenni a barlangba ahonnan ki kell hozni valamit. Van olyan küldi amit egyedül nem tudsz megcsinálni harmatfriss karival, de aki tapasztaltabb percek alatt átsegít rajta. Ilyen a bátorság, a halhatatlanok vagy a bogás. Minden szinthez kell tapasztalati és küldetés pont is, ez végigkísér életeden majd. De amíg a Tp-t el is tudod veszíteni a küldetéseket elég egy karakterrel egyszer megcsinálni.

(Itt jegyezném meg, hogy 5. szintig nem veszítesz Tpt, ha meghalsz.)

Kérj meg 1 mágust, hogy szánjon rád negyed órát és vigyen el az amőbákhoz. Fogd meg a parittyát és támadd meg mind a 10 amőbát. A mágus meg őket fogja turbózni. Ha eltalálnak, akkor még tanulj a könyvtárban védekezést addig, amg nem találnak el. Ha max az ügyid és a védőd is, akkor érdemes elkezdeni ölni. Ha van egy kis pénzed akkor akkor a támadást és a fegyvered típusának megfelelő képzit (szúró, vágó, zúzó) fejleszd!

(Ez egy olcsó, és nem túl bonyolult lehetőség. De ha nincs aki segítsen vagy nem jön össze valamiért, pénzből is lehet tanulni. Kérni pedig csak akkor szégyen, ha pofátlan vagy, vagy rendszert csinálsz belőle. Tanulni képzettségeket a könyvtárban lehet, de a legtöbb iskoláknak vannak saját mesterei is. A könyvtárban minden általánosnak mondható képzettséget okítanak, a speciálisakat az iskola mestereinél tanulhatod.)

Ha gyorsan akarsz fejlődni, TPt szerezni és nem akarsz lemaradni egy resetről (szörnyek újratöltése) sem, akkor töltsd le a Reset jelző progit!

A reset: A játékban a legtöbb található tárgy, szörny időnként megújul. Ez a "reset" 15 percenként van. A "verzio" parancs segítségével megtudhatod mikor volt "reboot", azaz mikor indították újra a játékot. Ilyenkor mindenkit kidob. Csak a mentett információk maradnak meg. Azaz a karaktered fejlődése pl. nem vész el. De minden eldobált tárgy eltűnik. Ettől az indulástól számított 15 percenként van reset. A pontos időt a "datum" paranccsal tudhatod meg. A kettőt összeveted, és nem is kell resetjelző progi. Az a lusta és a 60-ig számolni sem tudók mankója. :)

Pénzszerzési lehetőségek: Legegyszerűbb ugye kérni. De vigyázz, ne légy pofátlan ! :) Ha nincs bent senki, vagy aki van nem ad szerezhetsz is magadnak. Folyamatosan kéregetni amúgy sem szimpatikus megoldás. Egyik lehetőség: Faemberek erdejében a déli faembernél "keres bokrok". Találsz egy medált amit 15-25000 arany körül vesznek át a boltok.

Egyes vélemények szerint (nem osztom): Menj el Boga-bogába (Aquila mellett). Sivatagi részén szedd össze a Sho-bur cuccokat, ha ezzel is megvagy, akkor az Amanozok erdejében is nézz körbe. Ott helyben van bolt, ahol eléggé jó árban el lehet adni a cuccokat. A sivatag folyamatosan szárítja a bőröd, ezért vegyél előtte 1 butykost a boltban. (A sivatag egy erős, agresszív szörnyekkel teletömött terület, és nem biztos, hogy találsz elhagyott értékeket. De ha neked megéri a kockázatot...) Ugyanez a lehetőség adott amazonoknál. Ők kevésbé agresszívebbek, nem a sivatagban laknak, és legalább annyi a cuccuk. Ráadásul gyakrabban ölik őket, ezért nagyobb eséllyel találsz gazdátlan értékeket.

Fajok,tárgyak: Egyes tárgyak (nem túl sok) pluszokat - mínuszokat adnak a tulajdonságaidhoz. Vannak iskolákhoz tartozó és mindenki által használható tárgyak. Ez utóbbiakból meg szeretnék említeni pár fontosabbat.

Elf-láncing: Tündék, Fél-tündék és Nimfák használhatják, +4 erőt és +6 ügyit ad.( legfeljebb, mert szintfüggő) De csak ha nem vagy mágus, sámán, vagy feketemágus. Fajválasztásnál fontos szempont lehet ezt a pluszt beszámítani.

Varázserejű öv (erőöv): félistenként +10 erő (ez is szintfüggő) Ezt mindenki viselheti.

Ork vért: Orkoknak és Fél-orkoknak +6 Iq és +6 Bölcsi csak félistenként viselhető (ekkor +3 a bónusz, 61-től +6)

Smaragd gyűrű: +1 Iq +1 Erő. Bárki viselheti.

Virágmedál: látsz a sötétben, és 20-25k aranyért eladhatod. Déli faembernél keres bokrok.

Turbó tekercs: Praxis főterétől 3ny, 3e, osveny, kapu, feldul sir, keres sir

Gyógytorna tekercs: Feketemágus toronyban Oryztól nyugatra 1 autoattackos vámpírnőnél van.

Fényvért tekercs: Ogrefalu főterénél kötéllel lemaszik (leereszkedik?) kut, k, max hpval rug fal, felvesz pergamen